top of page
  • Da Klozet

ארון מינימליסטי


את עומדת מול הארון כל יום ואני בטוחה שאת חושבת שאין לך מה ללבוש.

מצב שכיח ומוכר.

בלי לראות מה קורה אצלך בארון, אני יכולה להגיד לך שיש בו:

מידות מתקופות שונות (אחרי-לפני-ירידה-עליה במשקל) ״ניסויים אופנתיים״

בדים לא מחמיאים

צבעים מהממים... רק למישהי אחרת

פריטים סנטימנטליים...

בקיצור המון עצים שמסתירים את היער.

אם את מהנהנת לעצמך בהסכמה, ארון מינימליסטי הוא בדיוק מה שאת צריכה.

אני עשיתי את זה, לקח לי חודשים של חשק ויומיים של החלטה – והנה המסקנות:

  • להעיף, לתרום או למכור!

תתחילי בלרוקן את תכולת הארון. עדיף לעבור מדף-מדף ולמדוד. בעיניי, "כשיש שאלה אין שאלה". אם זה לא זה – פשוט ותרי. תזכרי, זה רק בגדים!

  • מה מצב הבגד?

חשוב לבדוק מה מצב הבגד. הוא דורש תיקון? יש לו כבר שנה חור שלא תוקן? צריך לקצר? תחליטי במקום האם לקחת אותו לתיקון, לתקן בעצמך או פשוט - לשחרר.

הבגד לא במצב טוב? אל תלבשי אותו כפיג׳מה. זה לא שונה מלאכול את שאריות האוכל של הילדים. מגיע לך יותר!

*וידוי קטן: אני כן מעבירה בגדים רגילים למצב פיג'מה, אבל לא במקרה שהם קרועים, או מלאי כדוריות. רק בגדים במצב טוב.

  • תשאירי את הרגש מחוץ לארון

יש לך סנטימנט לבגד מסוים? השמלה השחורה של הדייט הראשון, התיק של סבתא, המכנסיים שלבשת לאירוע מיוחד? אני מאמינה שלרגש אין מקום בארון הבגדים. בגדים הם, בסופו של דבר, חפצים. אני יודעת, זה קשה, אבל מבטיחה לך שבעוד שנה לא תרגישי בחסרונם. אם קשה לך, תבחרי חפץ אחד או שניים שאת ממש חייבת לשמור. אני למשל שומרת טבעת פנינה של סבתא שלי.

  • ארון מונוכרומטי

בתוך תוכך את יודעת (ואם לא זה הזמן לגלות) מהם הצבעים שנוח לך איתם. את יודעת, החיים הם לא שחור ולבן (וחבל) יש גם אפור וניוד. ובכלל, פסים זה צבע? אז אם את משוגעת על כל צבעי הקשת וחובבת הדפסים - סליחה שבזבזתי את זמנך עד עכשיו, אבל כנראה שארון מינימליסטי הוא לא בשבילך.

אני לא אומרת שאין מקום לצבע אבל כדי לבנות ארון טוב ושימושי חייבת להיות הרמוניה, הרבה פריטים שיתאימו אחד לשני - עם כמה יוצאים מהכלל. אז איך עושים את זה? יש לי נוסחה לא מדעית שהולכת ככה: על כל 7 פריטים מונוכרומטיים (סתם מספר שאני מחבבת במיוחד) את יכולה את יכולה להוסיף אחד צבעוני, לבחירתך.

המטרה היא להגיע לארון מינימליסטי, כזה שאפשר יהיה "לחרוש" עליו בלי שיימאס. הדפסים בולטים וצבעים חזקים במינונים גבוהים יימאסו בקלות אחרי כמה פעמים.

  • אלוהים מצוי בפרטים הקטנים: טקסטורה

את שולפת בבוקר טי-שרט שחורה וג׳ינס. בתיאוריה, מה יכול להיות רע? אז אני גיליתי על עצמי שבד טריקו "נוזלי" מדי נדבק לי בכל המקומות הלא נכונים בגוף, גם אם הבגד בגזרת אוברסייז, וסוודרים נוקשים מדי גורמים לי להראות מרובעת. בקיצור, ביוש, היה נעים להכיר, להתראות לכל הבדים שלא מחמיאים לנו.

  • צמצמי "משפחות"

כמה ג׳ינסים שחורים צריך? כמה עם קרעים? כמה שמלות שחורות?

אין מספר מדויק, זה מאוד אישי. אבל מנסיון, כשיש לי שני זוגות של מכנסיים שחורים שמשרתים את אותה מטרה - אני פשוט נוטה לבחור בזוג שהכי עושה את העבודה וככה בכל "משפחה" של בגדים. לצמצם היא מילת הקסם. הרווח הוא שאחרי סידור וצמצום תגלי גם מה חסר לך ופשוט תצאי לקניות עם רשימת מכולת. (אצלי למשל, אחרי הסידור האחרון שמתי לב שכל הג׳ינסים הכחולים שלי הם עם קרעים. לא היה לי אחד כחול, מחמיא, שיושב טוב, ללא קרעים – ומיד דאגתי לצאת לסיבוב קניות ממוקד!)

אז לסיכום כמה דברים כדי לעודד אותך!

אני נהנית מהתוצאה כל בוקר! כאמא שמתלבשת בכמה דקות גנובות בבוקר אני פשוט פותחת את הארון, לוקחת חולצה-מכנסיים-שמלה – ובזכות הסידור הנכון כל מה שאני לוקחת פשוט טוב!

נ.ב: וכל זה גם אקולוגי וחסכוני J

בהצלחה!

לסיבוב בארון המינימליסטי שלנו >> MINIMAL CHIC

לעוד טיפים בסידור ארונות >> כאן


1,732 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page